Sunday, January 20, 2013

BE YOUR SELF...


Kita curi hasil karya orang lain dan kemudian kita gantung kat dinding rumah kita. Tetamu kita datang kerumah kita dan puji karya yang tergantung kat dinding rumah kita tu. Banggakah kita???

Morale of the story....

1 Tak guna kita curi proposal orang, lepas tu claim hasil kerja kita sedangkan kita tak mampu untuk beri 100% dari proposal tersebut sebab proposal ni biasanya datang dari idea si pembuat proposal. Dia jer tau permulaan dan pengakhiran proposal dia...

2 Dunia politik Malaysia hari ni berlumba-lumba buat program dan masing-masing nak tunjuk kehebatan masing-masing. Maka setiap program jenuh le angkut crowd dengan bas. Yang datang dengan bas tu pun bukannya sukarela. ramai yang datang paksa rela. Kalau tak datang nanti kena tindakan disiplin pulak. Yang datang pulak diumpan dengan bermacam-macam. Bagi duit poket le, t-shirt, topi, makan minum dan macam-macam lagi. Bas pulak tu bukan sebijik dua kekadang sampai beratus biji. 
Berapa banyak kos yang terpaksa ditanggung hanya untuk menyedapkan hati para pemimpin sedangkan rakyat masih lagi ramai yang memerlukan. Kalau kos tersebut diberikan kepada rakyat secara berterusan, rasanya takde sebab rakyat nak protes.
Ni nak bagi apa pun bermusim. Semua bagi sebab ada 'udang disebalik mee'.. Rakyat hari ni dah semakin bijak. Bila bagi bas, bagi duit dan bermacam lagi, semua depa ambik tapi hakikatnya undi belum tahu.
Jangan terperangkap dengan hidup kepuraan takut nanti dunia tak dapat, akhirat pun tak merasa!!!

No comments: