Wednesday, August 26, 2009

KALAH LAGI....

Aku pun tak ingat dah berapa kali PRK selepas PRU-12, namun yang pasti BN/UMNO terus menerus menerima kekalahan. Belbagai alasan yang kita dengar setiap kali selepas PRK. Antara alasan yang biasa aku dengar, walaupun kita kalah tapi kita dapat mengurangkan majoriti. Alasan lain ialah kita tidak kalah cuma kita gagal merampas kerusi yang dimiliki pihak lawan. Selain itu, alhamdullillah kita nampak peningkatan undi Melayu tapi Cina dan India tak memihak kita. Itu la alasan standard setiap kali selepas PRK.
Kini bermain di pemikiran aku, itu je standard BN/UMNO setelah mencurah bakti dan memerintah Malaysia lebih 50 tahun. Apa sudah jadi dengan BN/UMNO? Kenapa kini rakyat sudah tidak lagi mahu mengundi BN? Apa salah BN? Begitu banyak persoalan bermain didalam otak aku.
Apakah rakyat memilih parti lawan kerana mereka kuat atau dah banyak ke pembangunan yang dibuat oleh mereka? Rasanya tidak. Mereka memangkah parti lawan bukan kerana mereka kuat tetapi kerana BN semakin lemah.
Begitu banyak masalah dalam BN/UMNO. Walaupun lebih 50 tahun menyumbang bakti kepada rakyat namun kerana beberapa masalah telah menutup semua kebaikan yang pernah dilakukan oleh BN/UMNO.
Apakah pemimpin tak nampak perkara ni atau buat-buat tak nampak? Apakah pemimpin sudah lupa akan perjuangan ibubapa mereka yang menyebabkan mereka berada ditempat sekarang sehingga mereka sanggup menjual hasil perjuangan ibubapa mereka? Apakah mereka tidak memikirkan nasib masa depan anak cucu mereka?
Saban hari kita dengar ayat 'perubahan' tapi sehingga hari ini takde perubahan pun. Aku cukup yakin rakyat menolak BN/UMNO kerana korupsi dan penelewengan. Perkara ini berlaku dengan jelasnya dalam BN/UMNO tapi sehingga hari ini tiada sebarang tindakan yang menyebabkan rakyat menolak BN/UMNO.
Kenapa pemimpin takut untuk bertindak? Selagi perkara ini tidak dilakukan sebarang tindakan, aku cukup yakin rakyat akan terus menolak BN/UMNO.
Jangan salahkan rakyat kerana menolak BN/UMNO. Pemimpin harus menyalahkan diri sendiri kerana gagal melaksanakan tanggungjawab sebagai pemimpin. Ingat!!! Pemimpin bukan sahaja bertanggungjawab didunia malah dia juga bertanggungjawab diakhirat dan kita akan terus mendengar alasan yang sama selepas ini jika berlaku sekali lagi PRK dan amat menggusarkan aku apakah BN/UMNO mampu untuk terus berkuasa selepas PRU-13?
Jangan kita takut-takutkan rakyat kononnya kalau BN/UMNO tidak berkuasa maka hilanglah kuasa Melayu diMalaysia tapi pemimpin terus dibuai mimpi-mimpi indah dan terus bermewah-mewah...

UMNO MESTI JADI SINGA TAPI JANGAN JADI SINGA SARKES!!!



2 comments:

Anonymous said...

Perubahan itu secara realitinya ada berlaku ... kepantasan perubahan itu masih tidak dapat menandingi kepantasan penyebaran ayat-ayat propaganda yang menidakkan perubahan itu.

Walaubagaimana bagus sesuatu itu, walaupun jauh melebihi keburukannya, tetapi yang buruk itu asyik diperkatakan, maka yang nampak, yang tidak baik sahaja.

Walaubagaimana tauhid itu lebih utama sebelum syariah (islam), jika diuarkan syariah lebih utama untuk menjadi ahli syurga, walaupun hakikatnya tauhid tunggang-langgang, maka akan syok-sendirilah untuk automatik menjadi ahli syurga akhirnya, itu belum lagi ambil kira pasal ihsan.

celah-celah.blogspot.com

Anonymous said...

Andainya PILIHANRAYA UMUM DI ADAKAN SEMINGGU SELEPAS HARI RAYA PUASA INI, AGAKNYA SIAPA YANG AKAN MENANG?

- pemuda tabung uji.