Sunday, October 20, 2013

TRANSFORMASI...& MEREMAJAKAN UMNO!!!


Berakhirlah sudah Pemilihan UMNO 2013 yang dinanti-nantikan oleh bukan sahaja ahli UMNO malah seluruh rakyat Malaysia.
Seperti yang sedia maklum, sejak Dato Seri Najib jadi PM, maka berbagai slogan telah kita dengar. Antara slogan yang cukup popular ialah 1Malaysia dan TRANSFORMASI. Jika mengikut kamus, transformasi membawa maksud penjelmaan atau biasa juga kita dengar ramai yang menggunakan maksud re-branding.
Sejak dari sebelum PRU13, rakyat menantikan apakah re-branding yang cuba dibawa oleh UMNO yang diterajui oleh Najib. Rakyat menanti kerana rakyat merasakan UMNO sudah teruk tercalar dan meletakan harapan yang tinggi kepada Najib untuk membawa perubahan dalam UMNO dan mengembalikan keyakinan mereka kepada parti yang mewakili orang Melayu.
Namun sayang seribu kali sayang, bila berakhirnya pemilihan parti semua impian dan harapan tinggal menjadi sesuatu khayalan...Pemilihan tiada maknanya kerana hampir semua pemegang jawatan masih lagi otai-otai dalam parti. Agak sedikit ruang untuk orang-orang yang punyai idea untuk meremajakan UMNO.
Dengan barisan kepimpinan yang masih merupakan muka lama, pemikiran yang mungkin sudah sampai tahap 'tepu' apakah mereka masih mampu untuk berhadapan  dengan cabaran yang semakin hebat?
Mampukah mereka bersaing dialam maya yang merupakan salah satu alat yang dilihat mampu mempengaruhi pemikiran rakyat sedangkan dikalangan pemimpin ini akaun FB pun dikendalikan oleh orang lain. 
Maka, pemilihan kali ini tiada yang 'special' malah boleh dianggap sekadar untuk melengkapkan dan memenuhi peraturan dan pelembagaan parti.

1 comment:

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK