Thursday, May 7, 2009

Hari Ini Dalam Sejarah-7 Mei 2009

Hari Ini Perak mencatatkan satu lagi sejarah dalam Negara apabila BN berjaya mengekalkan pemerintahan sebagai sebuah Kerajaan Islam. Walaupun terpaksa berhadapan dengan berbagai halangan dan cabaran, namun denga izin Allah Dr. Zamri kekal menerajui Kerajaan Islam walaupun tak pernah mendakwanya. Saya berkesempatan berada di sekitar Medan Istana(Ipoh Raya) sepanjang hari ni. Memang kawalan dari Pasukan Keselamatan (Polis) ditahap yang maksima. Nak masuk ke kawasan Ipoh Raya pun agak sukar. Setibanya saya dikawasan tersebut,dapat dilihat begitu ramai penyokong2 kerajaan pasir dua butir. Tak kurang juga ramainya Polis dari berbagai unit. Saya dan beberapa rakan pun terus ke sebuah restoran untuk minum pagi. Keadaan agak tegang walaupun tidak ramai penyokong parti yang hadir. Dibelakang tempat yang kami duduk terdapat dua orang India juga sedang minum pagi. Kebetulan masa tu TV1 menyiarkan Semasa@1. Siaran langsung dari perkarangan Pejabat SUK Perak mengisi laporan. Keluar le gambar DYTM Raja Muda Perak sedang turun dari kereta. Berdesing telinga aku apabila terdengar dari mulut India di belakang aku kata ' Pukimak punya Raja, kasi mampus lagi baik'. Secara sepontan rakan-rakan aku bangun dan terus naik kaki kat India tu dan berlaku pergaduhan kecil kat dalam Restoran tu menyebabkan beberapa biji gelas pecah. Saya bukan nak cerita pasal kes tu tapi apa yang nak saya minta kita sama-sama fikirkan betapa kurang ajarnya bangsa lain terhadap Raja kita. Itu baru dua orang India yang terjumpa, maknanya tah berapa ramai lagi India yang macam India ni. Ini sudah melampau. Kita tak pernah bermusuh atau menghina bangsa lain tapi kenapa hari ini perkara seperti ni boleh berlaku. Saya cukup yakin ini semua angkara Anwar dan Nizar, Mereka yang mengajar serta mengajak bangsa lain untuk kurang ajar dengan Raja-Raja. Perkara ni mesti dihentikan segera.Kuasa penentu nasib Melayu dan Islam. Jangan digadaikan kuasa yang kita ada hanya kerana seseorang yang pentingkan diri. Kepada penyokong Pas, kembalilah kepada perjuangan asal. Ingat lah semua yang berlaku adalah ketentuan Allah. Nizar jadi Menteri Besar dengan izin Allah dan Dr. Zamri jadi Menteri Besar juga dengan izinNya. Sama-sama kita memohon agar Perak terus aman dan makmur. Kepada UMNO, ingatlah apa yang diperolehi hari ini adalah satu tanggungjawab yang perlu dilaksanakan dengan seadilnya tanpa mengira latarbelakang.

1 comment:

Parpu Kari said...

SAYA SETUJU DENGAN TUAN, SAYA HARAP UMNO BERUBAH!