Wednesday, June 17, 2009

PENIPUAN NIZAR & PAS (BAH 1)


RUMAH SEWA NIZAR SEBELUM JADI MB DI TAPAH





Nizar di gambarkan oleh Pas sebagai seorang yang hebat dan berjiwa rakyat. Kononnya pendapatan beliau mencecah ratusan ribu ringgit sebulan sebagai Ir. Namun beliau ingin terus menjadi Menteri Besar kerana dia ingin terus berbakti kepada rakyat walaupun tidak menjadi MB beliau memiliki pendapatan yang lumayan. Cerita ini bagi mengambarkan betapa bagusnya Nizar ni. Peersoalannya, jika benar Nizar ni orang kaya kenapa rumah sewanya sebelum menjadi MB bukan taraf orang kaya, tapi selepas 11 bulan jadi MB khabarnya menyewa rumah RM 4000.00 sebulan. Kalau ikut akal, maknanya banyak le buat duit jadi MB 11 bulan dari pendapatannya sebagai Ir.
LU PIKIR LA SENDIRI...

Bahagian 2...Gambar rumah Nizar sekarang

10 comments:

Saya Rakyat Malaysia said...

entah kata ada company di uk. dah lingkup kut.

rakyat dari simpati, lama2 jadi muak pastuh jadi benci.

Anonymous said...

oi org tua botak xsedar diri..xyahlaa nk ungkit bende lame..klu die xde duit pon ko kesah nape??ade duit dok umah keck kxleh ke??

Anonymous said...

Salam tuan blog...

Marah pulak anon 4:01 atas nie... bawak bersabar... ingat Tuhan... biar la.. tak perlu berkasar bahasa... memanggil org dengan panggilan buruk... blog die... hak die la nk tulis ape pun... kalau tak suka gi buat blog sendiri... ko komen la dalam blog tu sampai mati... tak de sapa nk larang... tak de sapa nk kesah...

Die ada company kat uk ker? ish3... kalau benor la.. cuba check projek kerajaan negeri perak... ade tak yag disapunyer... maklum le... nk bangunkan semula... kata jutawan.. pulang camry pun tak berapa nk ikhlas... jenis bawak lari malam...

Ape2 pun yeop.. teman sokong mike... lantak le deme nk kate ape... mike ulang le puluh kalipun .. teman tetap membaca yer... kebenaran mesti selalu diperkatakan... dapat pahala... bukan mcm deme.. benda fitnah tak berfakta la yang duk jaja merata.. dosa pahala jangan cerita la... maklum la dah confirm masuk syurga... kata ustat Nga la...

terima kasih tuan blog...

perlop

Anonymous said...

wahhh anon 4.16.... lagi ler...
hentam dia tu cukup2.. dasar bodoh tak leh diajar

shonzu said...

Bongkar lagi bro, biar rakyat tahu siapa Nizar keparat sebenarnya. Biar cerita lama sekalipun, baru kita boleh kenali kenapa sikapnya tak mencerminkan sebagai seorang Islam langsung. Dari manakah asal usul si keparat ni juga....

penyair dari gunung said...

Alhamdulillah Anon 4.01!!!Terima le kebenaran, walaupun pahit. Aku botak, apa kamu susah? Bukan minta duit mak bapak kamu untuk beli pisau cukur pun!!!

Anonymous said...

salam... betul tu bang, ano 4.01 tu jeles.. hasad dengki memang ade..tapi kasihan dia.. saya rasa mak bapak dia udah tak ade.. atau kecik2 dulu masok skolah henry gurney..kalau ade mak bapak dia pon, mungkin dia udah di buang keluarga, akibat kurang ajar. dia ckp xyah ungkit benda lama..so maknanye betol lar si nizar tu getah skrap je dulu ye? aduh lawak betoi..

Pembela Wira said...

masuk air nizar ni....hahahahahha
'biarkan si luncai terjun dgn labunya'

Anonymous said...

Saudara,

Saya berdiri atas pagar. Sokong yang baik dan menentang yang jahat (Amar Makruf Nahyi Mungkar).

Zambry atau Nizar, kedua-duanya Melayu dan Islam. Rakyat negeri Perak dan cintakannya.

Baiklah kita menghormati kedua-dua mereka dan bersikap profesional ke atas hak masing-masing. Nizar mempunyai 'allocation' undang-undang dan Zambry juga mempunyai peruntukan yang sama. Biarkan semua ini diselesaikan secara profesional. Terpulang kepada mainan politik maisng-masing (jika itulah kedua-dua mereka mahu).

Janganlah kita sentuh perkara-perkara peribadi. Terlalu memalukan kerana belum pasti 'allegation' kita itu betul. Politik mempunyai 'sains'nya dipanggil Sains Politik manakala sebagai penulis, penulis WAJIB mempunyai akhlak, tatasusila dan mempunyai minda yang mampu memandang jauh ke hadapan. Penulis juga mempunyai pilihan untuk membawa pembaca ke syurga atau ke neraka, cuma terpulang kepada hujung jarinya memalu huruf-huruf atas 'keyboard'.

Baiklah kita menulis dengan mengutamakan maruah dan harga diri. Saya mempunyai keyakinan yang tinggi bahawa saudara penulis mampu menjadi pembimbing masyarakat pembaca bukannya selain dari itu. Menjadi pendamai dan mencari jalan tengah demi kebaikan bersama lebih baik dari menyemarakkan api yang sedia ada.

Saya dan rakan-rakan yang lain, walaupun berdiri di atas pagar - tetapi kami juga mempunyai pandangan dan mampu menilai keadaan yang sedang berlaku.

Kami cuma berdoa supaya Allah membimbing umat Islam di Negeri Perak berdamai dan meletakkan amanah melebihi kepentingan diri.

Semoga kita semua selamat.

dedak said...

nizar sebelum mb tumpang kat umnah mentua dia,dia dah kaya sebelum mb,fakta ko ni salah atau satu fitnah...nizar sebenarnya kaya tapi kerana dia seorang yg tawaduk,maka mengapa perlu menunjuk2 dia seorang yg kaya,sekarang sewa rumah shj sementara kerana masih mb yg sah dari segi undang2 negeri perak...sekiranya dia sudah sah tiada jaw.lagi,maka dia sudah sedia berundur,wassalam...