Saturday, January 30, 2010

9 FEBRUARI 2010...

Rasanya ramai yang menanti saat dan detik 9 Febuari 2010 terutamanya orang-orang politik diPerak. Khabarnya Mahkamah Persekutuan akan membuat keputusan pertarungan antara Dr. Zambry vs Nizar.
Sekarang pun dah ramai yang duk bersembang isu ini. Tak kira samada di kedai kopi mahupun dalam majlis-majlis rasmi.
Berbagai andaian dan persepsi yang dapat didengar. PR kata mereka menang dan BN pun kata mereka menang.
Aku yang kini lebih selesa jadi pemerhati, tak kisah sapa menang. Kerana pada aku, itulah keputusan mahkamah dan yang lebih aku yakin itulah keputusan ALLAH.
Kalau BN menang, pasti PR akan pukul canang satu Malaysia kata mahkamah dah dibeli. Itu ayat biasa dari PR. Samada betul atau tidak, wallahhualam. Tapi takde le pulak bukti yang menyokong kenyataan mereka.
Kalau BN kalah, maka bermulalah kembali episod demonstrasi jalanan. Berkumpul sana, berkumpul sini. Tapi apakah orang seperti Ayah Raki, Ayah Pendok, Budin dan golongan 'daun kari' akan terus mengetuai perhimpunan ni selepas hampir setahun BN memerintah mereka ini dipinggirkan. Jangankan kata nak merasa projek, jamuan makan pun tak diundang.
Jangan kata hampir setahun ni takde projek yang boleh diberikan kepada pejuang ni. Kalau takde takkan ada yang tah datang dari mana boleh jadi OKB dalam sekelip mata.
Golongan yang berhempas-pulas berpanas, berhujan, berembun adalah pejuang sejati yang tanpa mengira penat-lelah, wang ringgit bekorban demi memastikan UMNO/BN kembali berkuasa di Perak tapi apa imbuhannya? Jangan kata perjuangan mesti ikhlas pada golongan ni, sedangkan dalam masa yang sama ketika PR memerintah membiarkan Dr. Zambry keseorangan diKopitiam...tapi kini ada yang dah mendabik dada dan kaya-raya sehingga melupakan masa dia merempat dahulu.
Apa pun aku berdoa agar apa pun keputusan 9hb ni, semuanya akan menerima serta redha dan muhasabah diri...AMIN///

5 comments:

sekupangdua said...

hahahaha tepat dan sebijik tang dahi, rasanya bukan mereka sahaja yang agak di tinggalkan malah ramai, blogger yang saya nampak hadir semasa perang dulu entah kemana hilang malah sekarang peneraju juga di import yang suka sangat bercerita kisah dema sebagai bloggger terrrrrragung. mana dema-dema yang berperang dulu jadi seperti kata saudara penyair gunung mengajak minum pun tak pernah apalagi dianugerah ... hahahaha

sepekara lagi kita lihat pejuang ini lah yang mengira hari perang pada 9 hb ni tapi pejuang yang dui bayo sedang gelak mengira untung dan minum teh tarik dengan nom 1

Anonymous said...

setuju setuju dengan abang sekupangdua memang sekarang ni banyak benar pengampu yang sedang senang lenang dan mengira untung!
saudara penyair tidak kah terfikir nak halau malaun-malaun nie?

Anonymous said...

MEMANG NAMPAKNYA PEJUANG TIDAK DI HARGAI INI LAH YANG SEBENARNYA PEJUANG YANG SEBENARNYA. SEPATUTNYA MEREKA DIHARGAI BERBANDING DENGAN ENTAH SESIAPA YANG TIBA-TIBA DUDUK SENANG DENGAN BARISAN PEMIMPIN YANG TAK PERNAH NAMPAK SEBELUM NI

SAYA KIRA TUAN JUGA DIANTARANYA

penyair dari gunung said...

kita tunggu dan lihat...bak kata orang kampung aku 'wait and see'....

Anonymous said...

Alhamdullilah Bro. bila kita tak di kenang manusia,itu tandanya Allah sayang kat kita.sebabnya bukan senang nak muhasabah diri dikala kita dikelilingi oleh manusia yg. sentiasa bertukar watak.kita insan yg. kedil yg. tak lari dari kesilapan.marilah kita sama2 insafi diri.wasalam.