Tuesday, March 30, 2010

KENYATAAN YB PAKATAN RAKYAT...


Salam 1Malaysia...
Hari ini telah berlangsung Sidang DUN Perak yang telah dirasmikan oleh DYTM Raja Muda Perak dalam suasana aman dan tenang.
Selesai majlis perasmian, sidang ditangguhkan dan disambung esok. YB-YB dari PR telah berjalan keluar dari bangunan SUK menuju ke Pejabat DAP. Satu sidang akhbar telah diadakan di pejabat tersebut.
3 watak utama telah memberikan kenyataan masing-masing. Dimulai oleh YB Nizar diikuti oleh YB Siva dab diakhiri oleh YB Ngeh.
Antara kenyataan mereka ialah, ADUN dari PR telah dihalang hak mereka oleh pihak tertentu untuk memasuki dewan. Mereka menganggap sidang DUN hari ini adalah sidang POLIS.
Kata mereka terlalu ramai pihak POLIS berlegar diluar dan dalam dewan sehinggakan tiada pihak media.
YB Ngeh mendesak supaya pada sidang esok tiada orang yang tak berkenaan berada di sekitar dewan. Beliau mengesyaki penolong bentara adalah 'orang-orang POLIS' dan sekirannya YB dari PR tidak berpuashati degan kehadiran 'orang luar' esok, satu laporan polis akan dibuat dan beliau menyifatkan kehadiran polis yang ramai sebagai satu ancaman kepada ADUN PR!!!!

Kita tunggu apa akan jadi pula esok!!!!

3 comments:

sekupangdua said...

betul bangak bongok bghal betul dema ni, memang ler polis ramai, mana taknya yang berbaris kat depan tu dah beratus polis apa ke bingungnya

yang teman pelik apa kehal dengan wartawan? nak bersidang pasal rakyat ker atau nak bergambar ramai-ramai, bukan apa tak boleh nak belakon lagi sebab wartawan semua duduk di tempat pemerhati di atas, jadi tak da can ler nak tunjuk lakonan yg harak jadah dema tu!

Anonymous said...

Salam Bro.. YB Pembangkang buat kelakar giler...

Tanya rakyat... Jika ada polis kita dalam selamat ke tak?? Tanyalah budak kecik kalau ada polis takut tak?? Takut!! Sah YB Pembangkang perangai macam budak2, kalau dapat makan tak dikiranya orang kiri kanan inilah sikap tak matang diorang.. pegi mampus lagi baik...

Anonymous said...

MEMANG PEMBANGKANG TU ELOK DAN SEDAP DIKATA 'CIBAI' JER. TAK YAH LAR LAYAN TERUSKAN SIDANG DUN TU ELOK2. SELESAIKAN MASALAH RAKYAT, ITU YG RAKYAT NAK BUKAN TUNJUK GILER MEROYAN. NGA NGEH & NIZAR THE 3 STOOGERS, JGN NAK MAIN WAYANG LAGI, CERITA DAH BASI. AJUKAN JER SOALAN YG NAK DITANYA... KITA NAK TENGOK SOALAN-SOALAN YG DEPA BERI TU ADAKAH SOALAN YG BERNAS DAN MEMAKMURKAN RAKYAT? ATAU HANYE SATU DUA JER SOALAN, SEBAB BYK MASA DIGUNAKAN UTK KEPENTINGAN PERIBADI SBB SLOGAN PEMBANGKANG - RAKYAT NANTI DULU BIAR POKET AKU PENUH DULU SENANG BUAT KERJA, KLU TAK JD CALON PRU 13 PUN, AKU DAH KAYA..." PULON YOP.... HEHEHE..!